gott nytt?

Gott nytt år, det är vad man brukar säga. Och vilja höra.
Men jag vet inte om jag vill höra det. Ett nytt år. En nystart på livet. Jag vet att jag har skrivit förut att jag vill börja om igen. Men att säga, oj det var ett år sen! Istället för att det bara var några månader sen, nej.
Nej nej nej. Det är inget av min önskan. Man kan inte ändra dåtiden, för det är som det är. Gjort är gjort, sagt är sagt.
Ett år. Det känns så länge. Det är länge. Att alla minnen är ett år bort även om det var i oktober så var det fortfarande förra året. 2009.


Men gott nytt år iallafall. Glöm inte minnena från 2009, i slutändan kommer man vara glad att man har dom kvar.
Vissa säger 'If you were to drunk to remember It... It did'nt happend' eller 'Gjort är gjort och kommer aldrig mer igen' men så är det inte. Historien upprepar sig. Dom misstagen man har gjort, dom kommer man göra om och om igen. Men man lär sig av dom. Och i slutet gör man inte om det, då vet man hur man ska göra.
'Det som har hänt glöms inte bort, även om du inte kommer ihåg det.' - Spirited Away.


Kommentarer
annica

jaa precis.. gott nytt år sötnos :D <3



Blogg: http://ankizs.blogg.se/
2010-01-07 @ 01:57:54




Kommentera!


kom ihåg
Namn  
Epost    
Blogg    




Trackback