SNÖ

Att sitta inne i klassrummet, dessvärre är det svinkallt i skolan, och se hur det är snöstorm utanför det kallar jag början på en bra jul. Tråkigt att det kommer vara kallt och snö ute på kvällarna nu framöver så det kommer nog inte bli sena utekvällar för min del.
Var ute med hunden förut när stormen lagt sig, halsduk, vantar, sockor, varma skor och jackan knäppt ända upp till halsen åkte på och det var riktigt skönt ute! La mig i snön medan hunden gick runt och luktade överallt. Kände sen att det var dags att resa sig upp när hon kom och slickade mig i ansiktet.


Imorgon är det jul. Eller nästan, jullovet börjar imorgon. UNDERBART!
Får sovmorgon till 20 över nio och slutar tolv. Då ska jag och Zelda ner till Magasinet i Vaxholm och kolla på julklappar och sen ska vi och Mimmi in till stan en snabbis. Kameran får hänga med imorgon om jag kommer ihåg att ladda. Freddi och Johanna ska sjunga en sång och Vicki och Sara ska sjunga en. Klipp från det kanske kommer imorgon.


Foto: okänd.


Kommentarer




Kommentera!


kom ihåg
Namn  
Epost    
Blogg    




Trackback