Jullov

Japp! Idag skedde det vi alla väntade på. JULLOV!
Och vilken mysig dag jag har haft.
Stack ner till parkan med några kompisar efter skolan och firade jullovet med godis och läsk. Sen åkte jag och Zelda in till Stockholm och mötte upp Mimmi. Vi strosade runt i några affärer tills vi hade uträttat våra ärenden. Tog bussen tillbaka till lilla Vaxholm, stack till mimmi och hade kudd- och banankrig. Mogna tjejer ;)
Sen gjorde vi middag, (Eller det var egentligen Mimmi som gjorde den..) pasta och köttbullar. Sen började vi flumma igen och körde en vattenlek. Man skulle fylla hela munnen med vatten och sen nynna en låt. Det gick inte bra för någon av oss, det minsta man kan säga var bordet måste ha fått fuktskador..
Sen drog vi upp till mig och lämnade lite grejer, sen åkte vi ner till Zelda och var där ett tag och funderade på vad vi skulle hitta på. Så vi tog med oss varsin plastpåse och varsitt värmeljus och gick och satte oss vid batteriet på en bänk, tände ljusen och hade en riktigt mysig stund. Sen åkte vi upp till statoil och köpte lite skit som kommer sätta sig direkt på magen ;)
Och tillbaka ner till Zelda, gjorde te. Slog in Zeldas julklappar till hennes familj. Och nu sitter jag här, snart sovsugen.
Fick värsta köldknäppen förut typ, så jag bytte om till mjukisar och drog upp sockorna så långt det gick och virade halsduken flera varv samt höjde värmen på elementet. Så jag hoppas värmen är tillbaka i min kropp snart igen.

Kommentarer




Kommentera!


kom ihåg
Namn  
Epost    
Blogg    




Trackback