High together

Igår kom jag på en sak. Jag kom på hur skönt det egentligen är att åka bil långt. Man sitter med musiken på högsta volym, tittar ut genom fönstret och bara drömmer sig bort. Tankarna kommer ikapp en, man sitter och tänker igenom allt. Alla misstag, alla konflikter. Allt man gjort. Hela livet snabbspolat.
Fast när man väl sitter där, då kommer man inte ur det förrens man är framme. Man får endast en paus om man stannar vid en mack så man får rensa tankarna några minuter. Sen när man är tillbaka i bilen igen, då kommer dom sakta men säkert tillbaka.

Under dom fyra timmarna jag åkte bil igår kom jag att tänka på att jag har förändrats. Det har vi alla.
Det jag gillade för ett år sen, gillar jag inte nu. Det jag inte gillade då, gillar jag nu.
Det jag gjorde för ett år sen, gör jag inte nu.. Det jag inte gjorde då, gör jag nu.

Kommentarer




Kommentera!


kom ihåg
Namn  
Epost    
Blogg    




Trackback